cerere pentru interzicerea traficului rutier prin patrimoniu

cerere pentru interzicerea traficului rutier prin patrimoniu

Traficul auto în Cimitirul Bellu – mașinile circulă printre morminte pe aleile monumentului istoric

Un monument istoric cu alei transformate în drumuri pentru șoferi

Cimitirul Bellu, unul dintre cele mai vechi și importante monumente istorice din București, este afectat de traficul auto: mașinile circulă nestingherite pe aleile dintre morminte, spații protejate ca patrimoniu cultural. Situația a fost adusă în atenția publicului odată cu o postare apărută recent pe Facebook, însoțită de imagini care surprind vehicule traversând cimitirul.

Taxa de acces auto – o practică controversată

Conform informațiilor făcute publice, accesul auto în cimitir este permis în baza unei taxe, care reglementează intrarea mașinilor pe aleile interioare. Această măsură a stârnit reacții negative din cauza impactului pe care traficul rutier îl are asupra integrității zonei și a liniștii specifice unui spațiu funerar și memorial.

Cerere oficială pentru interzicerea circulației în monumentul istoric

Ca urmare a nemulțumirilor, a fost formulată o solicitare oficială pentru restricționarea traficului auto în interiorul Cimitirului Bellu, cu scopul de a proteja atât patrimoniul cultural, cât și respectul datorat locului. Autoritățile locale și factorii implicați sunt așteptați să ia măsuri pentru a preveni deteriorarea aleilor pietonale și pentru a conserva caracterul solemn al acestui spațiu.

Context local și recomandări pentru vizitatori

Cimitirul Bellu este cunoscut nu doar ca loc de veci pentru personalități marcante ale istoriei românești, ci și ca o oază verde în mijlocul orașului, apreciată de bucureșteni pentru plimbări și tururi culturale. Circulația mașinilor compromite experiența vizitatorilor și riscă să degradeze inestimabilul patrimoniu.

Pe viitor, se recomandă ca accesul auto să fie limitat cât mai mult posibil, iar transportul intern să se adapteze folosind variante non-poluante sau pe jos, pentru a respecta memoria celor îngropați și a păstra respectul pentru acest important monument din București.


Pentru bucureșteni interesați de soarta Cimitirului Bellu, această situație reprezintă un punct sensibil ce necesită implicarea comunității și a autorităților pentru soluții durabile și respectuoase față de patrimoniul cultural al orașului.


Radu Marinescu

Radu Marinescu are 34 de ani și s-a născut în cartierul Drumul Taberei din București. A crescut cu miros de tei pe bulevardele capitalei și cu sunetul tramvaielor în fundal. Cu un stil direct, onest și cu o pasiune reală pentru orașul în care trăiește, Radu documentează zilnic poveștile orașului așa cum sunt: nefiltrate, autentice și relevante. Este genul de jurnalist care vorbește de la egal la egal cu oamenii, fie că acoperă o conferință de presă la primărie sau face live de la un protest spontan din Piața Victoriei. Când nu scrie, îl găsești cu o cafea în mână, ascultând discuțiile din autobuz sau plimbându-se prin Cotroceni, în căutarea următorului subiect.

Știri Generale

Știri Generale
cerere pentru interzicerea traficului rutier prin patrimoniu
Gabriela Velea și Vasile Pușcălău lansează un nou atelier de sticlă și vitraliu în București, cu sprijinul platformei VITRALIER
Cseke Attila, despre faptul că peste jumătate dintre orașele din țară nu mai îndeplinesc pragul legal de locuitori: Nu aș spune că este haos administrativ, este loc de mai bine
Cum a reușit economia spaniolă să dea praf în ochi altor țări europene cu ajutorul imigranților și energiei verzi
Expoziția de Artă Urbană Deschide Porțile Astăzi în București
IL TACCHINO lansează primul concept fast-casual premium din România, revoluționând HoReCa locală
Presa maghiară ironizează România: „Se visează gigant militar și independent, dar independența ei începe cu șuruburi importate”
Președintele finlandez susține că a început o „nouă eră a armelor nucleare”
Proces evitat în Norvegia în cazul anulării comenzii de elicoptere de luptă
Searches in Bihor in a case of tax evasion and embezzlement involving the Micula brothers
Sorin Grindeanu on Nicușor Dan’s participation in Drulă’s launch: He needs support